
Zakelijke email Gsuite ideaal voor kleine ondernemer
Na jarenlange overvolle mailboxen, besloot ik begin dit jaar om al mijn zakelijke mail te verhuizen naar Gsuite. Dit is de zakelijke versie van Gmail met 30GB opslag.
Waarom ik ben overgestapt naar Gsuite
Als ontwerper ontvang ik van klanten email met hierin vaak zware bestanden zoals foto’s. Mijn mailbox was daardoor altijd overvol en ik moest daardoor oudere mail weggooien om te voorkomen dat mijn email niet meer zou werken.
Ik heb nog een paar jaar geprobeerd om het complete mailverkeer voor projecten via de ontzettend handige, maar wel erg dure planningstool (à $20 p/m) van Basecamp te laten lopen. Dit werkte geweldig om projecten te plannen, maar het werd nauwelijks door klanten gebruikt.
30GB mailbox en geavanceerde spamfilters
Eind vorig jaar had ik dan ook besloten te stoppen met Basecamp en moest ik opnieuw kijken hoe ik mijn mailprobleem op een andere manier kon oplossen. Na wat onderzoek besloot ik om een zakelijke emailaccount van Google aan te vragen. Deze dienst heet Gsuite en per gebruiker betaal je €4,- p/m. Daarmee krijg je een mailbox met een capaciteit van 30GB en wordt de mail gefilterd door geavanceerde spamfilters.
Om te zorgen dat ik een email met eigen domeinnaam bij Gsuite kon instellen, moest ik o.a. een stukje verificatie voor verzenden en ontvangen uitvoeren. Toen dit werkte kon ik de oude mails migreren naar mijn Gsuite account. Daarna kon ik met de imap-instellingen zorgen dat ik op al mijn apparaten dezelfde mailbox heb voor verzenden en ontvangen.
Misschien ben je zelf huiverig om dit ook te doen, het is ook best wel een technisch verhaal. Gelukkig biedt Gsuite gratis support en kun je ze 24/7 contact met hun opnemen via chat, email en telefoon.